Viralnet.gr
Viral ή διαδικτυακά μιμίδια * Viral

* Διαδικτυακό μιμίδιο (αγγλ. Internet meme) ή Φαινόμενο του Ίντερνετ (Internet phenomenon) αποκαλείται οτιδήποτε προκαλεί έντονο ενδιαφέρον στους χρήστες του Διαδικτύου και εξαπλώνεται ραγδαίως στον Κυβερνοχώρο. Ο όρος Διαδικτυακό μιμίδιο αποτελεί αναφορά στα μιμίδια, παρόλο που τα τελευταία έχουν μία ευρύτερη έννοια της πολιτισμικής πληροφορίας.

Ένα Διαδικτυακό μιμίδιο, είναι ουσιαστικά η διάδοση ενός αρχείου, ή κάποιου υπερσυνδέσμου από ένα άτομο σε άλλα, με τη χρήση των μέσων του Διαδικτύου (για παράδειγμα email, blogs, χώρους κοινωνικής δικτύωσης, instant messaging, κ.ά.). Το περιεχόμενο του συνήθως είναι χιουμοριστικό. Μπορεί να είναι ένα αστείο, μία φήμη, εικόνες που έχουν υποστεί κάποια επεξεργασία, ιστοσελίδες, κάποιο βίντεο ή animation, ή μία ανορθόδοξη ειδησεογραφική ιστορία κτλ.

Το σποτ του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας που έγινε viral και οι αντιδράσεις

Viral έχει γίνει το διαφημιστικό σποτ του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας με στόχο να παρακινηθούν οι πολίτες ώστε να γίνουν αιμοδότες.

«Τώρα μπορείς κι εσύ να γίνεις Ήρωας», ήταν το σχόλιο με το οποίο το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας συνόδευσε το βίντεο που αναρτήθηκε στον γνωστό ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης υπό τον τίτλο «Become a hero» και το οποίο έγινε... viral μέσα σε λίγες μόνο ώρες!

Το σποτ αναρτήθηκε το πρωί της Παρασκευής με σκοπό να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη και να πείσει τους Έλληνες να τρέξουν να δώσουν αίμα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αιμοδοσίας στις 14 Ιουνίου.

Στο βίντεο βλέπουμε αρχικά έναν πυροσβέστη να σώζει ένα γατάκι από μια πυρκαγιά και στη συνέχεια έναν ναυαγοσώστη να σώζει μια κοπέλα από τα κύματα και να της δίνει το φιλί της ζωής. Αμέσως μετά ένας γιατρός σώζει τη ζωή ενός ασθενή και στο τέλος, ένας άντρας δίνει αίμα για να σώσει με τη σειρά του τη ζωή ενός συνανθρώπου του.

Ωστόσο, αυτό που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις είναι το γεγονός ότι σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, όλοι αυτοί οι άντρες-ήρωες περιτριγυρίζονται από πανέμορφες γυναίκες οι οποίες τους κοιτούν με θαυμασμό για τις ηρωικές τους πράξεις. Έτσι, ο άντρας που πήγε να δώσει αίμα, δείχνει σαν να παρακινήθηκε από αυτό ακριβώς το γεγονός.

Φτήνια, χαμηλή αισθητική, σεξιστικά μηνύματα, σπίλωση της τιμής και της υπόληψης του κλάδου των νοσηλευτών στο βωμό της δημιουργίας εντυπώσεων και «ντόρου» υπό την επίφαση της προώθησης της εθελοντικής αιμοδοσίας, καταλογίζει η Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδας (ΕΝΕ) στους δημιουργούς της διαφήμισης για την εθελοντική αιμοδοσία, όπως και στους εντολείς της, το υπουργείο Υγείας και το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ).

Οι εκπρόσωποι των νοσηλευτών δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με υπόμνημα τους διαμαρτύρονται «για την προσβολή και τον υποβιβασμό του Νοσηλευτικού Επαγγέλματος» και ζητούν από όλους τους εμπλεκόμενους να απαγορευτεί το διαφημιστικό σποτ ή να κοπούν οι επίμαχες σκηνές αλλά και να επιβληθούν κυρώσεις στο ΕΚΕΑ.

Επιμέλεια: Viralnet.gr