Viralnet.gr
Viral ή διαδικτυακά μιμίδια * Viral

* Διαδικτυακό μιμίδιο (αγγλ. Internet meme) ή Φαινόμενο του Ίντερνετ (Internet phenomenon) αποκαλείται οτιδήποτε προκαλεί έντονο ενδιαφέρον στους χρήστες του Διαδικτύου και εξαπλώνεται ραγδαίως στον Κυβερνοχώρο. Ο όρος Διαδικτυακό μιμίδιο αποτελεί αναφορά στα μιμίδια, παρόλο που τα τελευταία έχουν μία ευρύτερη έννοια της πολιτισμικής πληροφορίας.

Ένα Διαδικτυακό μιμίδιο, είναι ουσιαστικά η διάδοση ενός αρχείου, ή κάποιου υπερσυνδέσμου από ένα άτομο σε άλλα, με τη χρήση των μέσων του Διαδικτύου (για παράδειγμα email, blogs, χώρους κοινωνικής δικτύωσης, instant messaging, κ.ά.). Το περιεχόμενο του συνήθως είναι χιουμοριστικό. Μπορεί να είναι ένα αστείο, μία φήμη, εικόνες που έχουν υποστεί κάποια επεξεργασία, ιστοσελίδες, κάποιο βίντεο ή animation, ή μία ανορθόδοξη ειδησεογραφική ιστορία κτλ.

Η αγγελία για την πώληση αυτοκινήτου που ράγισε καρδίες!

Εκείνη γούρλωσε τα μάτια της όταν της έκανα την πρώτη μου ερώτηση: σε ποιον ανήκει το τεστ εγκυμοσύνης. Στη δεύτερη ερώτησή μου – ποιος είναι ο πατέρας – γούρλωσε τα μάτια της και γύρισε το κεφάλι της απότομα (έμοιαζε τελείως τρελή).

Τέλος πάντων, το Tigra πρέπει να φύγει, επειδή προφανώς απαιτείται πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μπει το μωρό στο πίσω κάθισμα με μόλις τρεις πόρτες.

Συμφώνησα μαζί της, αλλά της πρότεινα πως από την στιγμή που το αυτοκίνητο δεν είναι οικογενειακό, οι άνθρωποι που κάθονται στο πίσω κάθισμα μπορούν να έχουν ύψος μέχρι και 1,60 και πως έτσι θα εξοικονομούσαμε λίγο ακόμη χρόνο. Έγινε έξαλλη και προσπάθησε να με χτυπήσει.

Τα παράτησα γιατί βαριόμουν να μαλώσω και αναρωτήθηκα αν θα αντιδρούσε με τον ίδιο τρόπο και στις μελλοντικές μας μάχες αναφορικά με το παιδί μας. Έτσι κάθομαι τώρα και πρέπει να διαφημίσω το αυτοκίνητό μου, την ώρα που η κοπέλα μου ετοιμάζεται να πάει να δει τις '50 αποχρώσεις του Γκρι'
Ναι αυτό είναι το κείμενο αγγελίας που έγινε viral. Και μάλιστα η αγγελία του καημένου μελλοντικού πατέρα που "με βαριά καρδιά" αναγκάστηκε να πουλάει το πράσινο Opel Tigra στο Ebay, η Opel θέλει να του στείλει πλέον ένα ολοκαίνουριο όχημα.
Χιλιάδες άτομα σε όλη τη Γερμανία, διάβασαν την 10σέλιδη διαφήμιση/απομνημονεύματα του Ντέμιρχαμ για όλα όσα τον οδήγησαν σε αυτήν την πράξη με αποτέλεσμα τα εθνικά μέσα ενημέρωσης να τρέξουν στην πόλη του για να καλύψουν την ιστορία. Εκτός όμως από τα πρωτοσέλιδα, διαφημιστικές εταιρείες και εκδοτικοί οίκοι του πρόσφεραν θέση εργασίας.
Ο 29χρονος Φιράτ Ντέμιρχαμ, από την Χάγκεν κοντά στο Ντόρτμουντ, το μόνο που πραγματικά ήθελε ήταν να πει στους πιθανούς αγοραστές πως δεν πουλούσε το αυτοκίνητό του γιατί το ήθελε, αλλά γιατί έπρεπε να το κάνει. Η αγγελία μετατράπηκε τελικά σε ιστορία εκατοντάδων ανθρώπων που αναγνώρισαν το πρόσωπό τους μέσα σε αυτήν με αποτέλεσμα να ταυτιστούν.

«Εγώ απλά προσπάθησα να περιγράψω πόσο σπουδαίο ήταν το αυτοκίνητο και πόσες καλές αναμνήσεις είχαν με αυτό και να δείξω στον αγοραστή την συναισθηματική αξία του Tigra για μένα. Νομίζω ότι πολλοί αναγνώστες μπόρεσαν να δουν τον εαυτό τους μέσα από εμάς. Σχεδόν όλοι οδηγούν αυτοκίνητο και έχουν μια κοπέλα. Τα προβλήματα που έχουμε στις σχέσεις μας είναι παρόμοια: άνδρες και αυτοκίνητα, γυναίκες και παπούτσια»

«Αισθάνομαι μεγάλη τιμή, επειδή πραγματικά πιστεύω ότι δεν είμαι συγγραφέας, είμαι απλά ένας νέος άνδρας που περιέγραψε την χαοτική του ζωή με πάθος. Παρόλο που φαίνεται ότι οι αναγνώστες λατρεύουν κάτι τέτοιο».

Οι προσφορές για το αυτοκίνητο του Ντέμιρχαμ έληξαν την περασμένη Πέμπτη και η Opel προθυμοποιήθηκε να του στείλει ένα ολοκαίνουριο οικογενειακό αυτοκίνητο!

Επιμέλεια: Viralnet.gr